Saturday, May 29, 2010

along bukit beluntong...



benda ni dah lama...kawan aku dah lama ajak join....start lepas belajar dulu lagi...n aku pun dah lama pikir...pasal bolehkah...haruskah...halalkah...dan pasal susah senang nak buat benda ni....iaitu jadi agen kepada koperasi untuk orang buat personal loan....

bukan apa...takut2 benda ni tak elok dan yang paling penting halal haram komisyen yang bakal aku dapat dari kerja ni...n selepas kajian dibuat...opinion aku adalah harus....cuma untuk loan Islamik sahaja dan koperasi yang menjalankannya pulak berlesen...

so...selepas beberapa kali discussion dengan kawan aku tu....n tanya beberapa pendapat....cari sedikit sebanyak maklumat...aku pun join...Koperasi Gemilang Siswazah Berhad (KOGEMILANG)...




so aku boleh la tawarkan untuk sesiapa sahaja...yang bekerja kerajaan dan agensi2 berkaitan untuk membuat personal loan....dan loan yang ditawarkan adalah dari bank2 Islam yang produk pinjamannya berasaskan Syariah...dan untuk koperasi ni....bank yang terlibat adalah Al-Rajhi Bank dan Bank Rakyat...

kerja ni pun bukan susah...cuma membantu mereka2 yang sukar untuk membuat personal loan dengan jalan biasa atas sebab kekangan undang2 seperti CCRIS/CTOS...yang gagal melayakkan mereka membuat loan di bank...dan ini juga cara terbaik bagi mereka dari terlibat dengan loan konvensional dan ceti2 haram atau along....so ni la yang aku nampak...

so sapa2 yang nak buat loan tu...halo la aku...

then...my career is almost complete....investment-Public Mutual Bhd...takaful-MAA Takaful Bhd...wasiat-PB Trustee SB...personal loan-KOGEMILANG...next-wallahua'lam

adios amigos

0 comments: