Tuesday, June 2, 2009

Citer kemarin...

Kemarin agak boring bagi aku...dari pagi aku dok ngular sorang2...tipon n the gang takde la plak...takpun keje...takpun tak dapat trus...boring gile...tapi takpe...nanti petang ada appointment...

sambil dok tunggu client aku tu...aku ada la tipon member lama...rumet masa UPM dulu...Dahri nama dia...dia orang Johor...tapi sekarang keje kat kuala krai...pegawai risda situ...sian dia...sejak kawen tak penah dapat dok skali ngan wife dia....wife dia keje kat putrajaya...jauh nun di sinun...nasib ko la mate...

teringat pulak kat member aku kat UPM nu jugak...dia dulu pun tak dok skali ngan wife dia jugak...tapi sekarang...dah boleh sengih balik dah...wife dia dapat keje kat UDM jugak...macam dia la...jadi lekcerer situ...yang ni nama dia Ujey...

lama la jugak borak ngan dia ni....dalam doploh menet jugak la...tunggu client aku call...tak call2 pun...ayya...dekat pukul 7 dah ni...takkan nak tunggu subuh esok kot...tup2 dia call kata tunda lepas gorik plak...dia sibuk gile...tengah meeting ngan 3 orang client dia...ayyar...tak reti nak balik ke client dia ni? takpe la...memang aku tau yang hamba Allah sorang ni memang sibuk...semo geng2 dia kata...kalu nak jumpa dia ni...alamatnya..malam la baru boleh jumpa...memang betul pun...businessman katakan..

aku pun g la lepak kedai member aku...Suwad...semayang2 dulu n g balik opis dia...dalam kul 8...tengok ada keta dia sorang je situ...aku gi opis dia...mak aii..tak siap lagi prepare dokumen...tapi dia spend masa jap salam2 ngan aku ni...kitaorang dah lama pun kenal...dia ni pun existing costumer aku jugak...siap je keje dia...kitaporang borak2...cite2 skit...n dia bagitau masalah dia pasal investment dia ni...citer punye citer...aku try solve kan dia punya masalah n dia setuju...so aku pun close cash plak kali ni...berbaloi la tunggu...

tu la...dalam bisnes ni...kena sabar...pelabur kena sabar...consultant pun kena sabar...baru la jalan beb...cuma ada jugak investor aku yang tak paham2 @ memang buat2 tak paham pasal pelaburan ni...dalam kapla dia...semua nak gerenti...semua nak untung...bunyi rugi skit mula nak buat cerita...ini pelaburan unit amanah...bukan skim simpanan..kena paham elok2...yang penting keuntungan halalan toyyiba...

adiosh...

0 comments: