Tuesday, July 21, 2009

Coral Rief=Batu Karang

Semalam...sah aku ada penyakit batu karang ataupun nama saintifiknya "asparagusta brocolistius"...ye ke...ntah la...aku main balun je...tapi yang menariknya tentang penyakit ni...fuHH...dia punya sakit...macam nak tercabut tulang belakang aku...area pinggang n belakang belah kanan aku macam kena flying kick tahap lapan...sakit bang...tanak dah aku sakit cenggitu lagi...tobat..

Citer dia macam ni....masa aku tengah syok tido...masa tu aku kat umah mentua aku kat kampung...pagi...sebelum subuh...aku rasa pinggang aku sakit...ingat nak beranak..woopss...silap..ingat silap landing masa tido....aku try position lain plak...tak jadi jugak...sah ada something wrong ngan tubuh badan aku ni...nak kata sakit perut nak berkumuh...tak jugak...ni sakit lain macam ni...dalam spuloh minit menahan sakit berseorangan...aku ajak wife aku join...aku kata sakit pelik ni...tak pernah lagi jadi cenggini ni...dia pegang2 tapi bukan boleh buat apa pun...aku suruh dia kejutkan biras aku yang tido bilik sebelah...aku dah tak tahan...kena pegi spital nih...dalam 15minit lepas smayang subuh ape semua...bertolak ke HUSM....

Sampai HUSM...dalam 15 minit la jugak....laju jugak biras aku ni bawak...dalam satu empat jugak la...tapi takpe jalan clear lagi...sampai HUSM...masuk emergency n dia tanya sakit mana...tunjuk dengan satu jari...aku balun tunjuk ngan sepuluh jari terus...dah aku sakit satu area terus...mana boleh tunjuk pakai jari bang...dia tanya aku...ada kencing tak? aku cakap belum lagi dari tadi...so dia suruh pegi kencing dulu...sebab dia suspect batu karang...so aku pegi la berkumuh seperti yang disuruh...terbongkok2 aku berjalan...sakit ooii...

Tapi satu benda yang ajaib berlaku selepas aku buang air....kesakitan yang dideritaiku itu terus hilang...macam tak caya pun ada...tapi masa kencing tu ada rasa pedih2 skit la...tapi lepas tu sakit pinggang aku hilang....hilang terus...tapi...aku pikir...kalau aku keluar toilet macam gaya orang sihat ni...nampak macam kantoi la pulak...so aku terpaksa la buat2 sakit lagi...jalan kasi bongkok skit...hhehehehe

Baring je atas katil hospital....doktor datang...tanya sikit sebanyak...tapi aku tak cakap la aku dah ok...kasi dia buat kerja skit...dia amik scanner...alaa...scanner macam orang scan baby dalam perut tu...dia scan buah pinggan aku...dia kata tak nampak...kecik sangat kot batunye...dia kata kalau saiz dalam 3mm baru boleh nampak...ooooo...gitu...

Lepas tu...ada misi@jururawat jantan datang bawak ubat...penuh satu syringe...alamak nak inject aku ke...aku pun tanya la...nak buat ape ubat tu....dia kata nak inject la...aku tanya...ubat ape tu...dia kata painkiller...baru la aku dedahkan rahsia aku yang aku sebenarnya dah tak sakit dah...tak rasa ape2 pun dah...hehehe...kalau tidak kena aku sejarum...hehehe...bukan aku takut jarum...segan je...jangan salah paham...tak baik membazir ubat spital kerajaan...hehehe

Lepas siap...aku terus balik n sampai hari aku takde ape2 lagi...ok dah kot...tapi kena berjaga2 la...banyakkan minum air n jangan tahan kalau nak kencing...pas ni nak cari supplement skit....prevention la...

Lepas sakit macam tu...baru la aku terpikir...macamana la orang pompuan...wife aku...ibu aku dulu masa sakit nak melahirkan anak...yang terpaksa tahan sakit berjam2...sampai ada yang berhari2...cuma untuk melahirkan insan yang bergelar anak...aku yang sakit dalam lebih kurang 40 minit ni pun dah tak tahan...berpeluh2 dah...tobat taknak dah lepas ni...tapi wife aku dah dua kali dah merasa sakit yang mungkin lebih dahsyat dari apa yang aku rasa ni...dan mungkin nak tambah lagi..hehehe (nak ke yang...?) memang tabik spring la...love u so mac!!!

Terima kasih kepada allahyarham ibuku....yang telah melahirkanku 29 tahun yang lalu...
Terima kasih kepada isteriku....yang telah melahirkan putriku Sofea dan putraku Talhah...
Hanya Allah sahaja yang mampu membalas keperitan dan kepayahan mu dengan syurga yang kekal...amiin

0 comments: