Wednesday, July 1, 2009

Baru 'segar' demam...isk..

Hari baru aku rasa nikmat sihat yang dah lebih seminggu aku rindui...lama gak aku demam...dah lama tak demam macam ni...baring tak kena...duduk tak kena...makan tak lalu...mandi pun basah lencun habis...ni baru sekejap...kene ke dia buat demam setahun...baru tau nikmat hidup...

Sebenarnya aku ni jenis tak suka g klinik...tambah plak skang ni musim selesema "tuuuut" pulak....kena dia suruh kuarantin pat lima hari...jenuh aku..hehehe...tapi takpe....dah sihat dah aku ni...Alhamdulillah...syukurrr...

Time demam ni...banyak dogaan yang menimpa...tapi nasib baik la jugak boleh makan sedap skit....kebetulan masa aku baru nak demam hari tu...ada member baru turun kapal...so dia bagi tiga ekor ikan merah....dia mancing masa kat tengah laut hari tu....boleh la buat goreng pun sodap...n wife aku buat asam pedas....tapi aku tak tau wife aku buat tu sedap ke tak....sebab lidah pahit beb...demam katakan..

Tapi sian jugak aku kat wife aku time aku demam ni...sebab bukan aku je yang demam...anak2 aku pun turut sama mendemamkan diri masing2...mula2 kakak...lepas tu baby plak...tapi masa baby demam tu yang aku naik risau skit tu...dia punya panas...fuhh...macam enjin keta baru balik racing...panaaaas...bape kali jugak masuk paracetamol yang ikut bontot tu...biasa skali je terus baik...tapi ni...tiga kali jugak...hish baby ni...nasib baik dia pun dah baik semalam...tak panas dah....

Banyak jugak kerja aku yang terbengkalai masa demam ni...termasuk la nak menulis blog ganas aku ni...member2 ajak kuar pun takleh nak pegi...aku ni jenis demam sejuk...badan aku tak panas macam orang lain time aku demam ni....tapi sejuk yang teramat....ingat lagi masa kat kolej dulu....aku ada muntah dengan lahapnya kat bilik Pendang...masa tu aku tengah aihong bilik dia...belembe atas floor bilik dia....tak cukup dengan tu...dalam baldi dia pun aku balun muntah jugak...habis bekerja la tuan punya bilik membersihkan muntah aku yang seberapa tu....sian ko Pendang...tapi takpe...apa yang penting...KERJAA SAMA..

selamat baik dari demam untuk aku...hehehe

0 comments: