Wednesday, April 8, 2009

roomate lama..

Dua hari lepas aku ada jumpa sorang kawan baik aku kat UPM dulu...roomate lagi. Dia memang baik orangnya n topscorer jugak la mamat ni...sinopsis cerita kawan aku ni bermula dengan:

AYAM: sejenis haiwan peliharaan yang amat digemari oleh orang2 kampung...tapi sekarang ini di komersialkan penternakannya hingga menjadi industri yang amat menguntungkan..dan amat ramai diantara kita yang suka makan ayam samada ayam bakar,goreng atau gulai...sedapnyee

MOHD NAZRI: sejenis makhluk bernama manusia yang berasal dari Johor, dekat Muar...penah belajar kat UPM dekat kolej Canselor...tapi sekarang kerja dekat Gebeng...engineer beb...gaji pun riban-riban. Beliau dah kawen n ada sorang anak pompuan cute...

Hubungkait antara dua jenis makhluk yang disebutkan diatas amatlah rapat...ini kerana aku penah duk sebilik ngan mereka bersorang..aik? ye la...sebab Nazri tu roomate lame gua masa kat kolej...tapi dulu orang panggil dia "ayam"...hamba Allah mana yang bagi nama tu kat dia pun gua tak tau...appparaaa!! Takpe mate...bagi aku...ko antara roomate yang paling sempoi penah aku ada...
Dulu...masa aku tukar bilik...maklum le...masuk sem baru kitaorang kena tukar bilik n dapat new roomate...aku check nama aku duk ngan sape...tengok2 aku kena duk ngan sorang makhluk bernama 'Nazri'...satu nama yang amat asing bagi kolej aku...aku ingat budak freshies...suma orang aku tanya sape Nazri ni? suma kata maybe budak baru...takpun pendatang asing...aku frust la jugak...boring jugak kalu dok ngan orang yang kita tak kenal ni...kapla tak sama...tapi bila aku naik bilik...aku jumpa sorang yang agak familiar la...yang akau tau nama mamat ni 'ayam'...so aku tanya la dia...ko dok bilik ni ke? dia kata ye la...den aku tanya ko kenal Nazri tak...dia pun duk bilik ni jugak...ayya...dia jawab 'aku la Nazri'...ayya buat kali kedua...n lepas tu la baru aku n budak2 kolej lain kenal nama sebenar ayam ni ialah Nazri...hampesh..

Okla jugak duk ngan dia...sempoi...boleh pinjam moto...n tak kisah kalu bilik bersepah...sebab dia pun kaki sepah gak..hehehe

Tapi ada satu yang aku tak tahan...time dia buat study group kat bilik...memang dia n the gang dia konker trus bilik...dah group dia sampai saploh oarang skali datang....malam plak tu...mana gua nak tido beb...terpaksa la aku nompang bilik orang plak...hai...nak buat camne...tapi takpe seba aku pulak 'pau' katil budak bilik lain plak...pandai2la pulak budak tu nak tido mane...hishhishhish

Aku jumpa 'ayam' ni kat Gebeng...aku gi amik dia g lunch..n dia sekarang ni bukan lagi roomate n kawan aku je...dia jugak sorang lagi investor aku la skang...so relationship kitaorang bertambah satu tahap lagi....semoga berkekalan.

Sekarang ni ayam dah bukan ayam lagi...dia adalah Mohd Nazri...kalu sebut ayam konfrem orang dah kenal lagi...bagus la mate...nama bapak ko bagi bukan main canteek lagi tapi orang panggil ko ayam...apekehal?

Prengship poreber...

0 comments: