Tuesday, August 11, 2009

Our 4th Anniversary

6/8 hari tu...cukuplah ampat tahun aku bergelar suami kepada Khasiah binti Hanapi...isteri merangkap awek tercinta ku sejak zaman sekolah lagi...terima kasih sayang kerana setia pada abang ni...tengkiu..tengkiu...

sambutan anni ni kitaorang buat kat Cameron...sebab wife aku tak penah pegi lagi tempat tu...sian dia...aku dah penah pegi la sekali...tapi bukan round2 pun...panjat gunung je...so kitaorang pun explore la tanah tinggi ni puas2...sejuk lagi Cameron ni rope nye...aku dah la tak bawak sweater...ada la jugak tempat yang aku agak terketar2 tu...

kitaorang menginap di Rumah Rehat Sri Pahang....tempat ni sebelum dijadikan rumat penginapan...asalnya ialah istana rehat soltan Pahang...tapi dia dah buat yang baru dah...raja katakan...so istana dia ni dijadikan heritage rest house la kononnya....bunyi macam gah la tempat ni...dia punya harga pun parak jugak la....dalam area RM150-250 semalam...aku amik yang RM170 je...anniversary punya pasal...takkan nak cari hotel cikai sangat plak...tak masyuk la gini...

tapi...yang jadi masalahnya...servis hotel ni tak se'gah' namanya...n tak semahal harganya...bilik aku tu...sebab yang aku booking orang tak check out lagi...aku diberi bilik berharga RM190...kira nampak view padang golf la...tapi...ni yang best nak citer ni...lampu utama rosak...ada lampu tidur je...water heater tak panas langsung...macam mandi ngan ais kosong la...shower plak rosak...dah tu...takde privacy langsung...siap boleh dengar lagi orang bilik sebelah dok berborak kalau pintu bilik air bukak...n malam nak tido tu...siap boleh dengar kucing dok mengiau tak berenti2 kat bawah...aduuusss....

dah la makan tak include...siap buat buffet mahal nak mampus kat bawah...makcik yang jaga kaunter tu cakap murah....dalam pat lima hinggit satu kapla...dia tak cakap pun buffet...aku ngan wife aku balun nasi satu lauk...dibantainya RM35 hinggit....tapi aku sound balik la...dapat la RM14 je dia caj....n satui lagi...nak mintak iron nak gosok baju...dia kata tak leh bawak naik...iron tu dah diikat kat bawah...nak iron baju kena turun bawah....hulllaaa...nak je aku sound makcik tu...tapi ingat dia orang tua je...n ni pun anniversary aku...time gembira2 gini kena jaga mood...so...SABAAAAAARrr...grrr!!!

so...berbalik pada exploration aku kat Cameron ni...aku rasa semua tempat aku pegi...sampai anak2 aku tak larat dah nak ngmbik gambo....tp takyah la nak cite satu2...mungkin wife aku ada tulis lagi detail pasal ni...baca kat blog dia la senang....aku letak gambo skit2 dah la...






tp...yang paling penting...wife aku yang selalu dengan lantang dan tegasnya mengatakan yang dia ni tak mudah pening@mabuk kete....pening n nak terkeluar bahan dalam usus time naik n turun ikut jalan Tapah ni....tu la...jangan cakap besor yang...tuhan marah..

masa balik dari Cameron...aku sempat la singgah rumah Mat Duan...anak sedara aku yang dok dekat T.Malim...makan2 situ n semapat jugak jumpe Sede...adik dia yang kebetulan baru balik KL n singgah rumah dia ni jugak....

jadi....kesimpulannya...anniversary aku tahun ni paling happening la...gembira dari start pergi sampai balik....

semoga perkahwinan kami sentiasa bahagia n berkekalan sampai syurga...amin

LUV U AYANG...SOFEA n TALHAH

0 comments: